تشکیل ۷ کمیته در مجلس برای اجرای بیانیه «گام دوم»

خبرگزاری مهر / ۹۹/۵/۲۷

🔵 تشکیل ۷ کمیته در مجلس برای اجرای بیانیه «گام دوم»

🔹 دکتر محسن زنگنه ؛ نماینده مردم تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه و رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره برنامه‌های این فراکسیون ، گفت: تجربه مجالس قبل نشان می‌دهد که معمولاً پس از مدتی نمایندگان درگیر مسائل روز می‌شوند و روزمرگی یکی از آفت‌هایی است که مجالس گذشته به ویژه مجلس دهم به آن گرفتار شد و مجلس یازدهم باید دقت کرده و از این مسئله اجتناب کند.

🔹وی افزود: تاکید اعضای فراکسیون گام دوم انقلاب این است که مجلس فعلی نباید در مسائل روز و نیازهای جاری جامعه گرفتار شود و باید آرمان و اهداف مندرج در گام دوم انقلاب را عملیاتی کند.

🔻مجلس نباید به سمت انباشت قانون حرکت کند

🔹عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار مجلس به گونه‌ای است که معمولاً نمایندگان را تشویق به تدوین طرح‌های مختلف می‌کند و همواره می‌بینیم که ترافیکی از طرح‌های مختلف بدون آنکه نظرات جامع و کارشناسی در آن لحاظ شده باشد، تهیه و تدوین می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل ممکن است صدها طرح توسط نمایندگان در یک دوره چهار ساله ارائه شود و در نهایت هم به جایی نرسد و فقط با انباشت قوانین مواجه شویم.

🔹زنگنه با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقاط ضعف و افق چهل سال آینده انقلاب را ترسیم کرده است، اظهار داشت: هدف ما از تشکیل این فراکسیون آن است که از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف و در بخش‌های تقنینی و نظارتی صیانت کنیم و نگاه آرمانی مقام معظم رهبری که در گام دوم ترسیم شده است، باید در لایه‌های مختلف تقنینی و نظارتی مجلس مورد توجه قرار گیرد.

🔻بیانیه گام دوم در مجلس گفتمان‌سازی می‌شود

🔹وی با بیان اینکه فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال آن است که از اهداف و خطوط کلی بیانیه گام دوم حفاظت کند و طرح‌های نمایندگان مجلس را با این بیانیه انطباق دهد، افزود: یکی دیگر از اهداف ما آن است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به صورت دقیق و روشن در مجلس گفتمان سازی شود و نقاط مختلف آن برای نمایندگان روشن شود تا حرکت مجلس بر مبنای عمل به این بیانیه باشد.

🔹رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس روی محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مجلس حرکت منسجمی در راستای اجرای گام دوم انقلاب داشته باشد.

🔹زنگنه درباره جلساتی که تاکنون این فراکسیون برگزار کرده است، متذکر شد: ما با برخی از اعضای شورای نگهبان جلساتی را برگزار کردیم و تصمیمات خوبی اتخاذ و قرار بر این شد در طرح‌هایی که قرار است آماده کنیم، از ظرفیت‌های پژوهشی و مشاوره‌ای متخصصان و اعضای شورای نگهبان استفاده شود تا طرح‌های مجلس با کمترین ایراد شورای نگهبان مواجه شود.
فراکسیون گام دوم با آیت‌الله رئیسی دیدار می‌کند

🔹وی اظهار داشت: همچنین یکی از برنامه‌های آتی ما آن است که با رئیس قوه قضائیه و مسئولان دستگاه قضا جلساتی داشته باشیم و نقطه نظرات آنان را هم درباره این مسئله اتخاذ کنیم.

🔹رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون‌های تخصصی، دیوان محاسبات و فراکسیون‌ها در تدوین نقشه راه چهار ساله استفاده کنیم، گفت: قرار است کمیته‌هایی ذیل فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شوند تا کاملاً جزئی و مسئله محور توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم را پیگیری کنند.

🔹زنگنه بیان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند، قرار است کمیته‌های هفت گانه و مرتبط با زیرشاخه‌های بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد. برای مثال کمیته خانواده مسائل مربوط به حوزه جمعیت و کمیته اقتصاد مسائل مرتبط با معیشت را پیگیری می‌کند.

🔹وی با بیان اینکه اعضای فعال فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی ۴۰ نفر هستند، گفت: البته راهبرد ما این است که از تخصص، توانمندی و تجربیات سایر نمایندگان هم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم تا در راستای منویات مقام معظم رهبری، اقدامات دقیق و منطقی صورت گیرد.

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است