دولت دست از سر ارز ۴۲۰۰ تومانی بردارد

🔵 دولت دست از سر ارز ۴۲۰۰ تومانی بردارد

🔹زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ما در مجلس یازدهم به جد معتقد هستیم که دولت باید دست از سر ارز ۴۲۰۰ تومانی بر دارد.

🔹 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن زنگنه با اشاره به اینکه جهش تولید به معنای افزایش فراتر از افزایش معمول در حوزه تولید است، اظهار کرد: برای اینکه ما شاهد تحقق جهش تولید باشیم چند عامل نیز موثر است که نخستین آن بهبود فضای کسب و کار و ارائه مجوزها می‌باشد.

🔹وی افزود: عامل دوم این مهم، تامین سرمایه بوده که برای جبران منابع عالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و یا راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانجات تعطیل به شمار می‌رود.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تقنین قوانین، حذف قوانین دست و پاگیری که جلوی تولید را گرفته باید اصلاح شود؛ همچنین نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که نباید کار به صورت انتزاعی و غیر قابل واقع باشد، بلکه باید به طوری باشد که قانون تجارت ما باید بسیار ساده بوده و نقش تسهیل‌گری داشته باشد.

🔹زنگنه بیان کرد: صادرکننده به دنبال این است که اگر خواست چیزی وارد کشور کند و قیمت ارز افزایش یافت، این ارز در اختیار او باشد دولت باید این جا یک ضمانت یا گواهی ارزی در اختیار تولید کننده قرار دهد تا بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت خود بپردازد.

🔹وی تصریح کرد: این پیشنهاد داده شده که در جلسه سران قوا، بحث ارائه ضمانت ارزی به صادر کننده مطرح و این مهم به امضای سران قوا برسد؛ صادر کننده ما نیز در حال حاضر خود خریدار ارز است چراکه می‌داند اگر ارز بخرد و رفع تعهد کند آن ارز صادراتی که در خارج از کشور است آورده بیشتری خواهد داشت.

🔹نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با انتقاد از ارز ۴۲۰۰ تومانی، خاطر نشان کرد: ما با ارز ۴۲۰۰ تومانی که به گوشت قرمز و گوشت سفید دادیم عملا صنعت دام و طیور نیز دچار مشکل شد.

🔹زنگنه تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم به جد معتقد هستیم که دولت باید دست از سر ارز ۴۲۰۰ تومانی بر دارد و اگر می‌خواهد یارانه‌ای به کالاهای اساسی دهد آن را به صورت نقد به خود تولید کننده واقعی دهد و بخش تولید را تحریک کند که آن‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلساتی که با وزارت جهاد و بانک مرکزی داشتیم آن‌ها هم موافق بودند که ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نهاده‌ها حذف کنیم و ما به تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز آزاد را به خود تولید کننده دهیم؛ متاسفانه در دولت گویا اصرار دارند که این ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد.

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است