مشکلات زعفران کاران در مجلس بررسی شد

🔵 مشکلات زعفران کاران در مجلس بررسی شد

🔹نشست مشترک نایب رئیس دوم مجلس با وزیر جهاد کشاورزی، برای بررسی مسائل و مشکلات زعفران کاران برگزار شد.

🔹به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جلسه ای در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات زعفران کاران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان دستگاه های مختلف برگزار شد.

🔹علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه، گفت: وهن جمهوری اسلامی است که ۵۰۰ تُن زعفران تولید شود و سپس کشوری چون اسپانیا آن را از ما خریداری و با بسته بندی دیگری صادر کند.

🔹در ادامه این نشست، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل بین المللی قیمت زغفران به شدت کاهش یافته به گونه ای که در دو سال گذشته زعفران کیلویی ۲۰ میلیون تومان به فروش می سید اما در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد و هزینه تولید از قیمت زعفران پیشی گرفته است.

🔹وی تأکید کرد: متأسفانه یک سازمان یا نهاد تصمیم گیر که مورد اقبال کشاورزان، زعفران کاران و صادرکنندگان باشد نداریم و باید نهادی وجود داشته باشد تا در این زمینه سیاستگذاری کند.

🔹نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس تصریح کرد: حدود ۶۰ تن زعفران توسط تعاونی روستایی خریداری شده اما هنوز به فروش نرسیده و در انبار تعاونی است که وجود این ۶۰ تُن زعفران در پایین ماندن قیمت زعفران تأثیرگذار است.

🔹زنگنه افزود: در حال حاضر این ۶۰ تُن زعفران به مزایده در بازار بورس گذاشته شده است که باید به بهترین نحو از این شرایط استفاده کرد تا مشکلات زعفران کاران حل و فصل شود و باید تدابیری اتخاذ شود تا این ۶۰ تُن زعفران به فروش برسد.

🔹در ادامه جلسه، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: ما ۶۰ تُن زعفران را باید به صورت اعتباری، مهلت دار و صرفا برای صادرات در اختیار تجار قرار دهیم و تقاضای ما از وزیر جهاد کشاورزی آن است که از مهرماه تا آخر سال همه محدودیت ها از جمله تعهدات ارزی برای صادرات زعفران برداشته شود./خبرگزاری مهر

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است