دل خوشی کشورهای عربی منطقه به چتر حمایتی آمریکا

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس ،گفت:کشورهای عربی به عنوان کریدور تبادلات پولی و مالی آسیا و منطقه به چتر امنیتی پوشالی آمریکا و اسرائیل دلخوش کرده اند.

 

محسن زنگنه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در عادی سازی روابط امارات ‌‌و بحرین با رژیم صهیونیستی،گفت: امارات و بحرین کار جدیدی انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه تقریباً بیش از ۸۰ درصد منابع درآمدی امارات از نفت است، در ادامه افزود: امارات کشوری است که  ثبات و پایداری اقتصادی ندارد و اقتصاد این کشور وابسته است. اگرچه این کشور در گردشگری جزو مقاصد اول گردشگری است و در حوزه‌های دیگر نیز به عنوان کریدور مبادلات پولی و مالی در منطقه شناخته می شود، اما مزدور آمریکا و اسرائیل در منطقه است.
 

نماینده مردم تربت حیدریه ،زاوه و مه ولات در مجلس با بیان اینکه امارات امنیت خود را  مدیون اسرائیل و آمریکا می داند، مطرح کرد: امارات در وسط جبهه جنگ و آتش خاورمیانه قرار گرفته است؛ در شمال این کشور عراق و افغانستان وجود داردو در جنوب این کشور نیز یمن ،عربستان و بحرین حضور دارند و این شبه جزیره و این بندرگاه که مساحتی هم ندارد، به کریدور تبادلات پولی و مالی آسیا  تبدیل شده است.

زنگنه با بیان اینکه عادی سازی روابط از سوی دو کشور عربی منطقه در واقع خیانت به آرمان ملت فلسطین، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه داده اند تا از حریم هوایی آنها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بزرگترین شرکت های هواپیمایی دنیا در این کشور فعالیت دارند و  علت آن این است که امنیت آن حفظ شده است، تاکید کرد: تقریبا کمتر از ۴۰ درصد ساکنان امارات بومی هستند؛ یعنی در حقیقت چتر امنیتی که برای آنها  ایجاد شده باعث شد که در زیر این چتر امنیتی درآمد کسب ‌کنند و اقتصادشان را ارتقا می‌دهند.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای عربی منطقه به امنیت پوشالی آمریکا و اسرائیل دلخوش کرده اند، خاطرنشان کرد: روابط حاکمان عرب منطقه با رژیم صهیونیستی کار عجیب و تازه ای نیست، اما چرا آنها به این نتیجه رسیده اند که رسما اعلام عادی سازی می‌کنند؟ که در پاسخ می توان گفت به جهت ضعیف شدن جبهه عربی دست به چنین اقداماتی می زنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: متاسفانه جبهه عربی آنقدر ضعیف است که امارات و بحرین به خودشان اجازه می‌دهند و روابط پنهان خود را علنی می کنند.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر انتخابت 2020 آمریکا و نیاز انتخاباتی ترامپ،تصرح کرد: برخی از تحلیلگران می گویند به دلیل نیازی که امروز آمریکا دارد و به جهت نزدیک شدن به انتخابات ؛از آنجا که آمریکا با همه نقشه های خود در کشورهای عربی و اسلامی به جایی نرسیده است و عملاً می خواهد این ارتباط با امارات، بحرین و دیگر کشورهای مرتجع منطقه  را به عنوان برگ برنده خود در موضوع رژیم‌صهیونیستی اعلام کند./

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است