بعید است بایدن به برجام برگردد

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بلاتکلیفی دولت بایدن در مقابل برجام، گفت: اصولا سیاست های آمریکا را روسای جمهوری، دموکرات و جمهوری خواه طراحی نمی کنند، پشت پرده سیاست آمریکا صهیونیسم مسیحی قراردارد و تمام ساختارهای اقتصادی آمریکا در دست این اقلیت صهیونیست است. بنابراین تلاویو تعیین می کند روسای جمهوری آمریکا چگونه رفتار کنند و آنها مجری سیاست های صهیونیست ها هستند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس ادامه داد: درست است که جمهوری خواه یا دموکرات ظاهرا و در برخی سیاست های اقتصادی کشورشان اختلاف دیدگاه هایی دارند، اما دیدگاه کلان آنها به خصوص در حوزه بین الملل در طول 40 سال گذشته هماهنگ بوده است و باطن آن تفاوتی نکرده، البته شاید در ظاهر تفاوت هایی کرده باشد اما در راهبرد اصلی تغییر دیده نمی شود.

وی عنوان کرد: مواضع بایدن اصلا جای تعجب ندارد، کسانی که نظام آمریکا را به درستی می شناسند و از دموکرات و جمهوری خواهان شناخت عمیق و دقیق دارند می دانستند که مواضع ضد ایرانی بایدن کمتر از ترامپ نخواهد بود چرا که در طول تاریخ شاهد بودیم اقدامات دموکرات ها علیه ایران به مراتب بیشتر از جمهوری خواهان بوده است. دموکرات ها با لبخند و با فضای آرام همان مسیر جمهوری خواهان را دنبال می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می شود که رئیس جمهور دموکرات آمریکا به برجام بر نمی گردد؛ حتی اگر بازگشتی داشته باشد با این هدف خواهد آمد که مجدد کشور ما را معطل نگهدارند، کاری که ترامپ و اوباما انجام داد و ثمره برجام برای کشور ما معطلی 7 ساله بود، بنابراین اگر برگشتی در میان باشد با هدف معطل نگهداشتن رشد و پیشرفت ایران خواهد بود./

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است