‌گزیده ی سخنان دکتر محسن زنگنه در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر

🔸فاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ
پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!
سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲

این آیه برای زمانی است که دشمن شما را در دوراهی شرطی قرار می دهد. ای پیامبر، در مقابل شرط دشمن مقاومت کن.
🔸دوراهیِ شرطی، کاری که اصلاح طلبان می خواهند در انتخابات انجام دهند. یک جریان سیاسی با برنامه حساب شده مردم را تا لبه ی فشار اقتصادی کشانده و حالا (با دروغ سازی)  می گوید میدان یا دیپلماسی؟ سختی معیشت یا صلح؟ دعوا با دنیا یا اشتغال فرزندانتان؟ 

🔸علت قطعی برق چیست؟ کل برق مصرفی رمزارزها کمتر از ۲٪ برق مصرفی کشور است. 
چند سال است دولت سهم وزارت نیرو را از محل یارانه ها نداده و ظرفیت برق ما افزوده نشده است. ظرفیت برق ما که باید به روز رسانی و افزوده می شده است افزوده نشده. 

🔸قرار بوده  قبوض پرداختی مردم را برای صنعت برق هزینه کنید، چرا نکردید؟ چرا پیمان پاریس را بدون نظر مردم امضا کردید؟
در تعهد پیمان پاریس گفته شده که باید نیروگاه های آبی کم شود و شما پذیرفتید. چرا؟

🔸چرا قیمت امروز سهام فولاد از قیمت واقعی آن پایینتر است؟ چون بی اعتمادی ایجاد کردید.
۱۵ میلیارد دلار برای واردات خوراک دام هزینه کرده اند. در حال حاضر میزان واردات خوراک دام با میزان مصرف آن در کشور برابر است اما چرا این خوراک در بازار نیست؟

🔸وزیر خارجه ما گفت که، دیپلماسی ما در خدمت میدان بود. یعنی در این ۸ سال ما می توانستیم شرایط سخت را درست کنیم میدان نگذاشت!
عرصه دیپلماسی امروز را میدان و موشک تنظیم می کنند. اگر معضل دنیا دیپلماسی بوده چرا در زمانی که رشد اقتصادی دنیا پایین است هزینه های نظامی آمریکا ۵٪ رشد کرده است؟

🔸تنها مانع اهداف خبیث اینها میدان است. رویشان نمی شود بگویند مشکل نظام، رهبری است.
اینها با ولایت مشکل دارند. مشکل اینها دادگاه و پادگان نیست. اینها با دادگاه و پادگانی مشکل دارند که فرمانده اش رهبری معظم است. اینها مانع خودشان را رهبری می دانند نه شهید سلیمانی.

🔸امروز روزی نیست که شما اشک بریزید برای انتخابات. امروز باید جواب بدهید. 
نیروهای مسلح ما که مستقیما زیر نظر رهبری اداره می شود امروز چه وضعیتی دارند. جبهه ی مقاومت چه وضعی دارد؟ 
امروز، یک غزه که از نظر مساحت خیلی کوچک است در مقابل ارتش تمام مسلح صهیونیست ها مقاومت می کند و پیروز می شود. وضعیت و عملکرد دولت شما چگونه است؟

🔸ما به دو دلیل در یک انتخابات ویژه قرار داریم: ۱_ اولین دولت گام دوم انقلاب را انتخاب می کنیم که سیاست های اقتصادی گام دوم در آن ریل گذاری خواهد شد. ۲_ تقابل نظام ولایی و انقلابی با نظام نئولیبرالی و غرب گرا به نقطه ی آخر رسیده است. تقابل مقاومت با وادادگی،  تقابل ولایت با نئولیبرالی، تقابل "فاستقم کما ٱمرت" با تفکر عبور از ارزش ها.

🔸اصلاح طلبی در کشور ما تمام شده است. آقای روحانی و کاندیدای جدید این روزها، کاندیداهای اجاره ای اصلاح طلبان بوده و هستند.
🗓 ۳ خرداد ۱۴۰۰ 

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است