نماینده تربت‌حیدریه تامین امنیت سرمایه‌گذاران را خواستار شد

نماینده تربت‌حیدریه زاوه و مه ولات تامین امنیت سرمایه‌گذاران را خواستار شد
تربت‌حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، تمهیداتی فراهم شود تا امنیت سرمایه‌گذاران برای ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی تربت‌حیدریه فراهم شود.
محسن زنگنه روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد افزود: لازمه ورود سرمایه‌گذار در شهرکهای صنعتی این منطقه، علاوه بر ایجاد امنیت، فراهم کردن زیرساخت‌ها و قیمت مناسب زمین است و مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط باید برای تحقق این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی در ادامه خطاب به مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه از میزان اعتبار این سازمان باخبر هستیم اما رقم آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم اما حداقل انتظار ما این است که از آن حجم بسیار زیاد، رقم بسیار کوچکی را به توسعه صنعتی منطقه تربت‌حیدریه اختصاص دهید.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: در مجلس شورای اسلامی با برپایی جلسه درخواست شد تعرفه ابریشم را از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد برسانند اما روز بعد به ۲۰ درصد کاهش یافت و این امر به صنعت نوغانداری منطقه ضربه سنگینی وارد کرد.
در ادامه معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه از آمادگی واگذاری پنج پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل دو باب سالن ورزشی در تربت‌حیدریه و کدکن، کاروانسرای کامه، بنای تاریخی حمام حاج ریسی و مجتمع فرهنگی هنری در بوستان پیشکوه است.
علی رستمی با بیان این که برای احیا و تکمیل این طرح‌ها دست‌کم به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: طرح‌های یاد شده خدماتی و عمرانی هستند که در صورت تحقق، نقش بسیار موثری در فضای کسب و کار این خطه ایفا خواهند کرد.
وی درخصوص مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط شهرستان و قطع شبکه‌های تلویزیونی در فصل بارندگی گفت: به دنبال آن هستیم تا در یک نقطه مرتفع نظیر پیشکوه اقدام به نصب سیستم فرستنده گیرنده‌های دیجیتال کنیم و در این مورد با صدا وسیما در حال رایزنی هستیم که در صورت تحقق این مهم دیگر شاهد قطع برنامه ها نخواهیم بود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.
ایرنا/

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است