برگزاری میز زعفران بدون حضور زعفرانکاران

🔹محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، ضمن انتقاد به برگزاری میز زعفران بدون حضور زعفرانکاران گفت: نکته آناست که معاون وزارت صمت بعد از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از بحث زعفران و جلوگیری از خام فروشی اعلام می‌کند،می‌خواهیم یک میز زعفران قرار دهیم و من ۵ شهریور ماه طی تماسی تلفنی به وی گفتم، اگر می خواهید میزی بگذارید، جای زعفرانکار را خالی کنید و بگویید که زعفرانکار کجای این میز بنشیند.

🔹زنگنه با اشاره به اینکه زعفرانکاران یک تشکل درست و اصولیندارند، افزود: معاون وزیر صمت به من می‌گوید شما آدم معرفی نکنید، یک تشکل معرفی کنید و من هم پاسخ دادم، شما باید این تشکل را تشکیل می دادید تا ما هم بتوانیم اکنون آن را معرفی کنیم.

🔹وی اظهار کرد: سازمان چای در کشور وجود دارد و همه بدانند که چای تولید شده در کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می‌کند، حال این سئوال پیش می‌آید،چرا سازمان چای هر سال قیمت کف برای خرید چای از کشاورز را تعیین و خریداری می‌کند و بعد محصول را در انبار‌ها قرار می‌دهند به طوری که در سالهای گذشته چای‌های خریداری شده ازکشاورزاندر انبارها پوسید و به دریا ریخته شد.

🔻آیا نباید سازمان زعفران در کشور تاکنون راه‌اندازی می‌شد؟

🔹عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: زعفرانی که ما تولیدگر آن هستیم نه تنها ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تامین میکند، بلکه ۸۵ درصد آن را هم می‌توان صادر کرد،آیا نباید سازمان زعفران در کشور تاکنون راه‌اندازی می‌شد؟ این تبعیض‌هاست که کشور را به وضعیت کنونی رسانده است و همین تبعیض‌ها مردم را اذیت می‌کند.

🔹نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس بیان کرد:از زمان ورود به مجلس تلاش کرده‌ایم تا قیمت زعفران را در فصل برداشت افزایش دهیم و به ۲۰ میلیون تومان برای هر کیلو برسانیم و این روند در حال طی شدن است اما سیاست‌های غلط و تدبیرهای نادرست در کنار فسادهایی مانندزد و بند و نفوذ مافیای موجود تا مراکز قدرت، زعفران را به چنین روزی رسانده است.

🔹وی افزود: ماضمن تشکر از مقام‌ معظم ‌رهبری عرض میکنیم زعفران حمایت نخواهد شد، مگر با حمایت از زعفرانکاران و وحدت میانآنها،امیدواریم با حمایت زعفرانکاران ما بتوانیم زعفران را از دست یک جمع محدود مافیایی در بیاوریم.

🔹زنگنه تاکید کرد:مافیا عده ای اندک هستند واکثر صادرکنندگان انسانهای متعهدی هستند و ما هم به دنبال آن هستیم که با توافق صادرکنندگان، زعفران را با قیمتی بالا در منطقه عرضه کنیم./خبرگزاری خانه ملت

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است