نقش فضای مجازی و رسانه‌ملی در زمان تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ پر رنگ‌تر می‌شود

محسن زنگنه

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات 1400 با شرایط کرونایی، گفت: اگر کرونا تا زمان انتخابات بماند فرصتی است تا شیوه های جدید تبلیغات انتخاباتی را تجربه کنیم و در این فرصت بدست آمده می توان بسیاری از آسیب های روش های تبلیغات را برطرف کنیم چرا که روش های موجود و سنتی در عرصه تبلیغات انتخاباتی جدا از محاسن، معایب زیادی دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم حضور پرشور مردم را در انتخابات 1400 داشته باشیم نقش فضای مجازی و به خصوص رسانه ملی پر رنگ تر می شود. از آنجایی که تعداد کاندیدای ریاست جمهور 4 و نهایت 10 نفر است رسانه ملی با توجه به تعدد شبکه های رادیویی و تلویزیونی می تواند منصفانه و عادلانه فضای اطلاع رسانی و تبلیغات کاندیداها را فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: بنابراین انتظار می رود که سازمان صدا و سیما از هم اکنون با فرض اینکه شرایط کرونایی است دستور العمل خود را برای انتخابات آینده اصلاح و آماده کند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که به واسطه برگزاری مدارس در فضای مجازی، دسترسی خانواده ها به این فضا به نسبت انتخابات گذشته سهل تر شده است می توان از بستر اینترنت برای برگزاری انتخابات استفاده کرد اما به نظر می رسد حتما باید وزارت کشور و شورای نگهبان دستورالعمل های خود در حوزه نظارت بر تبلیغات در فضای مجازی را به روز کنند.

زنگنه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نگرانی هایی برای استفاده از فضای مجازی در انتخابات وجود دارد، گفت:نگرانی که در فضای مجازی بیش از فضای فیزیکی و سنتی وجود دارد این است که احتمال دارد بداخلاقی هایی در این بستر اتفاق بیافتدبنابراین لازم است از امروز تدابیر لازم برای امر نظارت را طراحی کرد و اگر نیاز به قانون است یا خلاء قانونی وجود دارد دولت هر چه سریعتر موارد را در قالب لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کند تا خلاء های قانونی برای نظارت بر انتخابات در فضای مجازی رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان تاکید کرد: البته بر این باور هستم که بیماری کرونا تاثیر چندانی بر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارد./

نظرات

نظرات شما برای ما مهم است